Meer energie en concentratie... Met een gezond ontbijt!

Ruim 80 procent van de Nederlanders eten ’s ochtends het liefst een belegde bruine boterham met een glas melk. Een prima keus. Er zijn er nog veel meer!
 
Door onze gewoonten zijn we geneigd dezelfde keuzes te maken. Dat kan voor onze ontbijtkeuzes betekenen: hetzelfde brood, hetzelfde beleg en dezelfde kop thee! Het gebrek aan variatie kan de oorzaak zijn van een tekort aan noodzakelijke voedingsstoffen. Een van de oorzaken van een laag energieniveau.
Kies je voortaan de beste keuzes in het overzicht, dan ga je je merkbaar energieker voelen en zal je concentratie verbeteren!
 
Dat is een ontbijt dat je met enkele aanpassingen nog gezonder kunt maken!
 
Tip: Een plakje tomaat zal geen verschil maken voor je gezondheid! Een leven lang volwaardig ontbijten, wel!

 

Voeding Beste keus
Granen Volkorenbrood (tarwe, spelt, rogge), havermout, brinta
Beleg Gekookt of gebakken ei, groentespread, kipfilet, kalkoenfilet,  kaas, lever, leverpaté, paardenrookvlees, rosbief, runderrookvlees, vis (b.v. uit blikje)
Verse groente Alle groenten en peulen (bijvoorbeeld op een broodje gezond)
Vers fruit Alles van aardbei tot tomaat
Zuivel halfvolle melk, karnemelk, magere yoghurt
Smeervet halvarine