Warme appelsnack

Zin in wat zoets, maar liefst wel wat verantwoords en ook nog snel klaar? Probeer dan deze warme appelsnack!

Een grote appel weegt ongeveer 200 gram en bevat een kleine 100 kcal. Dat maakt een appel uitermate geschikt als gezond tussendoortje. Gezond omdat het naast vezels ook enkele vitamines en mineralen bevat, waaronder de vitamine B1, B2, B6 B11, C en de mineralen natrium, kalium, calcium, fosfor, ijzer, magnesium, koper en zink. De 100 calorieën stillen de trek voor ongeveer een uurtje. Voeg je er rozijnen en 25 gram noten aan toe, dan kun je twee uur mee vooruit.
 
Ingrediënten
Voor 1 persoon:
  • 1 appel; met of zonder schil
  • kaneel
  • eventueel rozijnen / gedroogde abrikozen / abrikozenjam / noten
 
Bereidingswijze
  1. Snijd de appel in “hapklare” stukjes.
  2. Doe ze in een magnetronbestendig schaaltje
  3. Voeg enkele rozijnen toe.
  4. Strooi er wat kaneel over. 
  5. Schep dit goed om
  6. Zet het bakje voor ongeveer 1 minuut (afhankelijk van het vermogen) in de magnetron.
  7. Schep tussendoor even om.
 
Bereidingswijze 2
  1. Verwijder het klokhuis met een appelboor.
  2. Vul de opening met een mengsel naar jouw smaak: rozijnen, abrikozen, kaneel, noten.
  3. Plaats de appel voor 1 à 2 minuten in de magnetron (afhankelijk van het vermogen).