Behoud je slanke lijn... Met soep!

Met soep kun je alle kanten op. Je kunt met de ingrediënten naar hartelust variëren. Vries het in, neem het mee naar het werk en je hebt 's middags een heerlijk tussendoortje. Wil je afvallen of je gewicht controleren dan is, volgens onderzoek, soep je beste vriend.

Aan het onderzoek deden twee groepen mee. De ene groep nam een glas water en kreeg vervolgens een maaltijd van kip, groenten en paddenstoelen. De andere groep nam geen water, maar kreeg dezelfde ingrediënten als soep geserveerd. Vervolgens bleek uit het onderzoek dat de soep ondanks dezelfde ingrediënten en hoeveelheden veel langer een verzadigd gevoel gaf! De theorie is dat de goede verdeling van de voedingsstoffen (vetten, eiwitten, koolhydraten) de maag minder prikkelt waardoor de soep langer in de maag blijft en met meer regelmaat in de darmen terecht komt dan het vaste voedsel.

Recept

  • 2 kipfilets
  • ​1,5 liter water
  • ​2 kippenboulionblokjes​
  • enkele stronkjes peterselie
  • ​200 gram vermicelli

Bereidingswijze

  1. Vul de pan met het water en breng het aan de kook.
  2. Doe de kipfilets erin en de boulionblokjes.
  3. Laat het minimaal 20 minuten koken.
  4. Haal de filets uit het water en snijd ze in stukjes.
  5. Doe de kip weer terug in de pan, samen met de peterselie en de vermicelli, even doorkoken op een laag pitje.
  6. Zodra de vermicelli gaar is, is de soep klaar.